Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia dla dzieci trzyletnich.
Godziny | Działania |
---|---|
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola; zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, słuchanie utworów literatury dziecięcej, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne. Praca indywidualna. Prace porządkowo – gospodarcze. |
8:00 – 8:30 | Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela. Poranna zabawa ruchowa. Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. |
9:00 – 11:30 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą; zabawy kierowane i niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zajęcia i zabawy ruchowe; rytmika; zabawy w jęz. obcym nowożytnym. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. |
11:30 – 11:45 | Prace porządkowe w sali, czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
11.45 – 12:15 | Obiad. Przygotowanie do leżakowania. |
12:15 – 14:00 | Leżakowanie. |
14:00 - 14:15 | Czynności samoobsługowe i porządkowe, przygotowanie do podwieczorku. |
14:15 – 14:30 | Podwieczorek. |
14:30 – 17:00 | Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy w kole, zabawy stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich.
6.30 – 8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola; zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, słuchanie utworów literatury dziecięcej, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne. Praca indywidualna. Prace porządkowo – gospodarcze. |
8:00 – 8:15 | Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela. Poranna zabawa ruchowa. Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. |
9:00 – 11:30 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą; zabawy kierowane i niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zajęcia i zabawy ruchowe; rytmika; zabawy w jęz. obcym nowożytnym. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. |
11:30 – 11:45 | Prace porządkowe w sali, czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
11:45 - 12:15 | Obiad |
12:15 – 12:45 | Relaksacja, odpoczynek; słuchanie opowiadań czytanych przez nauczyciela; ćwiczenia oddechowe, ortofoniczne, paluszkowe itp.; praca indywidualna. |
12:45 – 14:00 | Zabawy dydaktyczne i dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
14:00 – 14:15 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. |
14:15 - 14:30 | Podwieczorek |
14:30 – 17:00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy w kole, zabawy stolikowe. Ćwiczenia artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci pięcio i sześcioletnich.
6.30 – 8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola; zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, słuchanie utworów literatury dziecięcej, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne. Praca indywidualna. Prace porządkowo – gospodarcze. |
8:00 – 8:20 | Zabawy dowolne. Ćwiczenia słuchowe i utrwalające. Praca indywidualna. |
8:20 – 8:30 | Ćwiczenia poranne. |
8:30 – 9:00 | Czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania. Śniadanie. |
9:00 – 11:30 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą; zabawy kierowane i niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zajęcia i zabawy ruchowe; rytmika; zabawy w jęz. obcym nowożytnym. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. |
11:30 - 11:45 | Czynności higieniczne. Przygotowanie do obiadu. |
11:45 - 12:15 | Obiad |
12:15 - 12:45 | Mycie zębów. Relaksacja i odpoczynek przy muzyce oraz literaturze czytanej przez nauczyciela, praca indywidualna i korekcyjno – kompensacyjna. |
12:45 - 14:00 | Zabawy dydaktyczne i dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze w kącikach zainteresowań, zabawy ze śpiewem. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej oraz werbalnej. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców) |
14:00 - 14:15 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. |
14:15 - 14:30 | Podwieczorek |
14:30 – 17:00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy |